L'economista recull a l'informe 'De platja a port' un seguit de propostes per aprofitar al màxim i millorar el sistema de transports
Acabar amb el monopoli centralista en les grans infraestructures és una de les receptes recomanades per l'economista Ramon Tremosa per situar el sistema de transport de Catalunya en la primera divisió global del segle XXI. A l'informe"De platja a port", publicat al web idees.net, Tremosa fa una síntesi d'un conjunt d'articles encarregats pel Centre d'Estudis de Temes Contemporanis i elaborats per diversos especialistes sobre les infraestructures catalanes en què recomana diverses iniciatives, com ara la de resoldre l'actual situació de monopoli.
Per a l'economista, que aquesta setmana ha estat confirmat com a cap de llista per CiU a les properes eleccions europees, l'actual model de gestió de les infraestructures de titularitat pública completament centralitzats no ha canviat des dels temps del franquisme i és actualment un dels principals esculls per aprofitar al màxim els actuals sistemes de transport. Tremosa recorda que el monopoli de gestió és complet en aeroports i trens, compartit en carreteres i parcial en ports i recomana obrir-los als governs autonòmics i locals i al sector privat.
Aprofitar les sinergiesL'informe recomana aprofitar les sinergies existents i estimular-les. Com a exemple concret, Tremosa apunta cap al turisme de creuers, tot recordant que l'increment d'aquest tipus de turisme pot incrementar alhora les connexions aèries intercontinentals directes. També proposa potenciar la connectivitat i la intermodalitat.
Potenciar el polígon logístic Catalunya Sud, connectat amb el port d'Alcanar i convertir-lo en el centre logístic més gran de Catalunya i la planificació d'una connexió ferroviària amb la frontera d'ample europeu i reservada per al transport de mercaderies són dues més de les propostes de Tremosa a partir d'una sèrie d'estudis publicats per especialistes en infraestructures।
Per a l'economista, que aquesta setmana ha estat confirmat com a cap de llista per CiU a les properes eleccions europees, l'actual model de gestió de les infraestructures de titularitat pública completament centralitzats no ha canviat des dels temps del franquisme i és actualment un dels principals esculls per aprofitar al màxim els actuals sistemes de transport. Tremosa recorda que el monopoli de gestió és complet en aeroports i trens, compartit en carreteres i parcial en ports i recomana obrir-los als governs autonòmics i locals i al sector privat.
Aprofitar les sinergiesL'informe recomana aprofitar les sinergies existents i estimular-les. Com a exemple concret, Tremosa apunta cap al turisme de creuers, tot recordant que l'increment d'aquest tipus de turisme pot incrementar alhora les connexions aèries intercontinentals directes. També proposa potenciar la connectivitat i la intermodalitat.
Potenciar el polígon logístic Catalunya Sud, connectat amb el port d'Alcanar i convertir-lo en el centre logístic més gran de Catalunya i la planificació d'una connexió ferroviària amb la frontera d'ample europeu i reservada per al transport de mercaderies són dues més de les propostes de Tremosa a partir d'una sèrie d'estudis publicats per especialistes en infraestructures।
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada